Kişisel Bakıyorum, Bence Gayet Güzelim

Güzellik, yüzyıllardır kadınlara atfedilen bir kavram. Bu kavramın kadınlarla ilişkilendirilmesinin sosyolojik, kültürel ve ekonomik birçok sebebi bulunuyor. Örneğin “Kadın vücudu erkeğinkine göre daha estetik, o yüzden kadın ve güzellik birlikte anılıyor.” ya da “Erkeğin ve kadının fizyolojisi farklı, kadın güzel olmalı.” açıklamaları hepimizin tanıdık olduğu ifadeler.

En büyük tartışma da şu:Kadınlar doğaları gereği mi güzelliğe ve süse püse meraklılar,yoksa bu; sadece yüzyıllardan beri süre gelen toplumsal dayatmaların bir sonucu mu? Sebepler birçok konuda olduğu gibi bu konuda da sadece bir tane değil. İşin biyolojik ve toplumsal boyutları elbette var. Bizim meselemiz, bir dayatma olarak sunulan güzellik algısının kişiler ve toplum üzerindeki etkileri.

Hadi, Çabuk Güzel Olmaya Çalış ki Biz de Para Kazanabilelim

hadi

Moda, kozmetik, hatta sağlık dahil birçok sektörün dayattığı güzellik algısı nedeniyle tek tip bir “güzel kadın” imajı yaratılmaya çalışıldı ve bu konuda başarılı olundu. Fakat alternatifin bir süre sonra sistem tarafından ana akım hâline getirilmesiyle, her şeyde olduğu gibi bu güzellik anlayışında da “Siz olduğunuz gibi güzelsiniz.” algısına dönüş yaşanıyor.

Mankenlerin Photoshop’lu ve Photoshop’suzhâlleri, makyajın bir insanı nasıl değiştirdiği, moda sektöründe büyük bedene dair artan iletişim çalışmaları, insanların medya tarafından empoze edilen güzellik tanımları nedeniyle kendilerini olduklarından daha çirkin, daha şişman ya da daha estetikten yoksun gördüklerinin ve aslında durumun böyle olmadığı yönünde yapılan reklam çalışmaları, konunun anlam ve öneminin ne denli büyük olduğunun kanıtları. Bu çalışmalar da aslında “Yeteeeer! İlla hepimiz kalkık burunlu, koca göğüslü ve zayıf olmak zorunda mıyız?” diye isyan eden kadınları kaybetmemek için sistemin “Tabii ki hayır. Seni olduğun gibi kabul ediyoruz biz, olur mu öyle şey canım?” demesi ve bu sefer de bu durumdan para kazanma ve çarkı döndürme çabası. Yani evet, dayatılan güzellik algısını kırmaya yönelik yapılan çalışmalar elbette harika şeyler ama bu algıyı yaratan yine aynı dengeler değil miydi? Bugün “Kıvrımların çok güzel.” yazanbalıketli bir kadının fotoğrafının yer aldığı bir billboard’da dün, sıfır beden mankenin fotoğrafı yer almıyor muydu?

“Güzel” İnsanlardık, Bizi Üzdüler

güzel

Birbiri ardına açılan kozmetik mağaza zincirlerinde satılan, kullandığımız durumda daha güzel olacağımızı vadeden binlerce ürünün karşısında strese girip daha çok sivilce çıkmaz mı yüzümüzde? Ya da beğendiğimiz elbise kendi üzerimizde mağaza vitrinindeki mankenin üzerindeki gibi durmadığı için kabinde yaşadığımız moral bozukluğunun hesabını kim verecek? Dünyaya bir kere geliyoruz, birilerinin cebi dolsun diye özgüvenimizi düşürmemize ve kadınlığımızı sorgulamamıza hiç gerek yok. Farklılıklara tahammülün olmadığı bir dünyada her konuda tek tipleşmeye karşı çıkarak farkımızı ortaya koyabiliriz.

Ünlü düşünür Tarkan’ın sözleriyle “güzel” bir şekilde veda edelim o zaman: “Başkası olma kendin ol. Böyle çok daha güzelsin.”

Reklamlar

Tembeller İçin Pratik Cilt Bakım Önerileri

Bir Yumurta da Cildiniz İçin Kırın



Tembelsiniz biliyoruz ama kahvaltıda yemek için yumurta falan kırıyorsunuz değil mi arada? Omletiniz pişerken başka bir kaba fazladan bir yumurta daha kırın ve içine birkaç damla limon sıkarak karıştırın. Karışımı hiç beklemeden yüzünüze ve boynunuza sürün, cildiniz derlensin toparlansın.

Maden Sularını Dondurun ve Yüzünüze Sürün

Gece yatmadan önce buz kalıbını maden suyuyla doldurun. Sabah uyandığınızda donmuş maden suyu küplerini yüzünüzde gezdirerek güne başlayın. Hem cildiniz hem de kendiniz için harika bir canlanma yöntemi.

Cildiniz de Bitki Çayı İçsin Biraz

Bakın, yaptığınız şeyden birden fazla verim almanızı sağlayacak bir öneri daha size: İçmek için hazırladığınız bitki çayı poşetini fincandan çıkarıp atmak yerine bir pamuğun üzerine koyun. Çayla yeterince ıslanan pamukla da yüzünüzü silin. Adaçayı, melisa, papatya, lavanta, biberiye, ne olursa. Gözenekleriniz de bitki çayı içsin, temizlensinler.

Oh Papatya, Yüzümün Hâline Bak!

Kuru papatyayı suda kaynatıp buharına yüzünüze tutarak ve papatya suyuna batırdığınız pamukla yüzünüzü silerek yüzünüzdeki kara lekeleri, yani siyah noktaları yok edebilirsiniz. Papatyayı kaynatmaya üşenenler poşet papatya çayı ile aynı işlemi yapabilirler.

Dudak Çatlaklarına Bal

Özellikle kışın kuru hava nedeniyle dudaklar çatlar. Bir parça balı dudağınıza çalarak dudaklarınızdaki çatlakları yok edebilirsiniz. İşin püf noktası ise balı yalamamak. Balı dudaklarınıza sürdükten 15 dakika sonra ılık suyla yıkamalısınız.

Evde Maske Hazırlamayı Gözünde Büyütenler İçin

Göz çevrenizde kırışıklıklar ve torbalar varsa, doğal malzemelerle basit maskeler hazırlamaya bile üşeniyorsanız ve illa da “Gidip kozmetik mağazalarından krem alıp sürerim, bu iş burada biter.” diyorsanız retinol içerikli kremleri tercih etmelisiniz. Retinol içerikli kremler, A vitamini takviyesi sağladıklarından pigment üretimine yardımcı olur, göz çevresinde kırışık ve torba oluşumunu engellerler.

Pamuk Gibi Ellere Sahip Olmanın Yolları

pamuk-gibi-ellere-sahip-olmanin-yollari

Ellerimiz en çok göz önünde bulunan uzuvlarımız oldukları için onlara tıpkı primadonnalarmış gibi davranmalı, en çok işimize yarayan parçalarımız oldukları için de tüm yıpranma süreçlerinden korumalıyız.

Ellerimiz: En Değerli Hazinemiz

ellerimiz_en_degerli_hazinemiz.jpg

İletişimde ilk temas ellerle başlar. Sosyal yetenekleriniz ne düzeyde olursa olsun, fiziksel özellikler her zaman ilk intibalarda önemlidir. Üstelik güzel ve bakımlı ellere sahip olmak çok kolay, evde ya da güzellik salonlarında yapabileceğimiz birkaç pratik uygulamayla hepimiz pürüzsüz görünümlü ipeksi ellere sahip olabiliriz.

Peeling

peeling.jpg

Yüz için yapılan peeling işlemi eller içinde uygulanabilir. Zaman zaman ellerine peeling yaptırarak bebekliğinde sahip olduğun yumuşaklığa tekrar sahip olabilirsin.

 

Az Kalorili Çok Faydalı 5 Yiyecek

Açlık güdüsü en temel güdümüz ama yemek yediğimizde kilo almak filan istemiyoruz. Hem güzelce ve afiyetle doyup hem de kilo almamayı istemek en doğal hakkımız. Gerçekten “doğal”; çünkü doğa ana bize sunduğu az kalorili çok faydalı yiyeceklerle bu hakkı tanımış durumda. Mesele, bu iyi kalpli yiyeceklerin neler olduğunu bilmek ve onları sofralarımıza davet etmeyi alışkanlık haline getirmek.

İşte kalorisi az, faydası çok 5 yiyecek:

1) Tavuk Suyu Çorbası

tavuk_suyu_corbasi.jpg

“Faydalı şeyler tatsız tuzsuzdur.” algısını yıkan tavuk suyu çorbası enfestir. Tavuk suyuyla hazırlanmış bir kâse çorba yaklaşık 10 kalori. Hunharca ekmek doğrayıp içmediğiniz sürece hem doyurucu hem leziz hem de kalorisi az bir yemek.

2) Brüksel Lahanası

bruksel_lahanasi.jpg

A, C, B, K vitaminleri açısından zengin ve mineral deposu Brüksel lahanasının 1 adetinin haşlanmış hali sadece 8 kalori. Zeytinyağı ve diğer sebzelerle birlikte salatasını yapıp gönül rahatıyla tüketebilirsiniz.

3) Karnabahar

 

karnabahar.jpg

Tipine bakınca zaten hafif bir şey olduğu anlaşılan karnabaharın 100 gramı 25 kalori. Fosfor ve potasyum zengini karnabaharda C, K ve B6 vitaminleri gırla.

4) Kuşkonmaz

kuskonmaz.jpg

Uzun ince halinden ne kadar da vitamin ve mineral dolu olduğu ve kalori içermediği belli olan kuşkonmazın 4 tane haşlanmış sapı sadece 13 kalori. Ağzınız boş duramadığında haşlayın haşlayın kemirin.

5) Fıstık Ezmesi

fistik_ezmesi.jpg

Evet, fıstık ezmesi de kalorisi az yiyeceklerden. Elbette bütün kavanozu bir seferde bitirmediğiniz sürece. 2 çay kaşığı fıstık ezmesi 65 kalori. Burada dikkat etmeniz gereken fıstık ezmesinin doğal olması. Doğal olduğu için iki çay kaşığı, nefsinizi köreltecek zaten.

Mutfak Alışverişi Hiç Bu Kadar Hesaplı Olmamıştı

Mutfak Alışverişi Hiç Bu Kadar Hesaplı Olmamıştı

Hayat pahalılığından korkmayın, o sizden korksun. Mutfak masrafı artık bir sorun mu olmaya başladı? O zaman bu önerilere kulak verin, problem kolaylıkla çözülecek.

Tavalarınızı ve Tencerelerinizi Küçültün

 

tavalarinizi_ve_tencerelerinizi_kucultun.jpg

 

Neden mi? Çünkü geniş tabanlı kaplar yemekleri pişirebilmek için daha fazla ısıya ihtiyaç duyarlar. Bu da faturaları şişirir. Daha kolay ısınan kapları tercih edin, mümkün olduğunca hızlı pişen yemekleri yapın. Faturalardan bir güzel tasarruf yapmış olacaksınız.

Artan Sebze Harçlarını Salataya Dönüştürün

artan_sebze_harclarini_salataya_donusturun.jpg

Yemek yaparken ya da börek açarken bazen fazla sebze doğrarız. Bunları dolapta saklamak yerine salata olarak kullanın. Hem besin değerlerini yok etmemiş olursunuz hem de salata için ekstra malzeme harcamamış olursunuz. Bir taşla iki kuş, çok iyi.

Kendi Sebzelerinizi Yetiştirin

kendi_sebzelerinizi_yetistirin.jpg

İmkânınız varsa, kendi sebzelerinizi üretin. Bir bahçeniz varsa zaten işiniz çok kolay demektir, yoksa balkonunuzda ya da güneş gören bir odanızda kendinize küçük bir bahçe yaratabilirsiniz. İnternette biraz araştırma yapın, sebze yetiştiriciliği çok kolay. Tabii ki evin bir yıllık ihtiyacını karşılayamazsınız ama bir aylık sebze ihtiyacınızı karşılamak bile bütçenize iyi gelir. Sağlıklı ve organik sebzeleri yeme zevki işin en güzel kısmı zaten.

Et ve Tavuk Haşladığınız Suları Saklayın

et_ve_tavuk_hasladiginiz_sulari_saklayin.jpg

En lezzetli pilavlar evde hazırlanan bulyonlarla yapılır. Hazır bulyonlara ayırdığınız para da size kalır, daha ne olsun.

 

Sınavlarda Kafa Çalıştıran Yiyecekler

Sınavlarda Kafa Çalıştıran Yiyecekler 

Kullanıcısına sınırsız zihin gücü veren ilacın ve onu kullanan bir yazarın hikâyesinin anlatıldığı filmi çoğumuz izlemişizdir. Bahsi geçen film Limitless, çıktığı dönemde gençliği kasıp kavurmuştu, hatta filmdekilerle görünümü aynı olan haplar (Tahminen içinde bildiğimiz vitaminler, mineraller falan vardı.) piyasaya sürülmüş ve belli bir satış başarısı kazanılmıştı. İnsanların öğrenme hızını ve hafızasını geliştirdiği kanıtlanmış pek leziz yiyecekler varken aslında bu tür şeylere pek ihtiyacımız yok.

Vücudumuzun En Obur Organı: Beyin  

Beynimiz, günlük aldığımız kalorinin ortalama yüzde otuzunu kullanır. Ayrıca katı dokusu yağdan oluşur, vücudumuzun üretemediği yağ asitlerine (Örneğin Omega-3 gibi) bolca ihtiyaç duyar, o yüzden sağlıklı yağlar konusunda elinizi korkak alıştırmayın. Bol bol kuruyemiş tüketin, balık görürseniz kaçırmayın. Omega-3’ün toptancısıyla tanışın bir de: Chia Tohumu. Omega-3 konusunda hiçbir besin onun eline su dökemez.

Beyin Ona Bayılıyor: Demir

Beyne oksijen taşıyan alyuvarların yapısında bulunan hemoglobin, demir atomu içerir. Beyin ne kadar oksijen içinde kalırsa (Abartmadan, oksijenin fazlası da zararlı.) onun için o kadar iyi. O zaman hemen içinde bolca demir olan yiyeceklere bakalım: Kırmızı etler, kuru baklagiller ve pekmez.

Sınavda beyin gücünüzü yüzde yüze çıkaran bir formül var, hem de çok kolay bulunan besinlerle yapılıyor: Tahin+pekmez.

C Vitamini Olmadan Parti Olmaz

C vitamini, demirin yiyeceklerden emilimini kolaylaştırır, bu yüzden onları demir içeren besinlerle beraber tüketmek akıllıca bir seçim olur (Tahin de var J).

Turunçgiller, kivi, domates, muz, brokoli ve yeşilbiber gibi sebzelerin içindeki C vitaminleri en kalabalık partilerini verirler. O yüzden kırmızı etlerinizi sebzelerle ve meyvelerle yemekten çekinmeyin.

Kendisi de Beyne Benziyor Zaten: Ceviz

Ceviz, odaklanma için tam aradığınız yiyecek. Beynin haber alma bölümünde çalışan organik maddelerin gelişimini sağladığı için olaylar arasındaki bağları çok daha kolay görmenizi sağlıyor. Gerisini geometri soruları düşünsün!

Son Gün Çalışılan Sınavlar Kaderlerine Ağlarlar

Tıpkı sınavlarda başarılı olmak için düzenli bir programa uymak gerektiği gibi, yiyecekler de anlık fayda sağlamazlar. Düzenli bir şekilde alınmaları gerekir, o yüzden beslenme programınıza mutlaka bu yiyecekleri ekleyin. Beklentiler ancak üzerlerine gidildiklerinde gerçekleşirler.